maandag 15 november 2010

Even Voorstellen!

Er waren eens twee meiden met een uitdaging…… Twee dromen om het leven van henzelf, hun gezin en dat van anderen met dezelfde uitdaging weer LEUK te maken.
Een ontmoeting maakte dat twee dromen samen kwamen in…. Zonder Meer Magazine.
Zonder Meer positief, Zonder Meer inspirerend en vooral Zonder Meer Genieten!

Bij-zonder voor iedereen met een voedseluitdaging en iedereen die iemand kent met een uitdaging. Iedereen dus?! Geniet 8 keer per jaar van een Magazine vol positieve recepten, tips, restaurants, kinderuitgaansgelegenheden waar er wél rekening gehouden wordt me jou en/of je kind, vriend, zus, collega.

Nodig gerust iemand uit met een voedseluitdaging ook als je dat eerst niet durfde, met dit magazine is het een kwestie van bewust boodschappen doen en meer niet.

Natascha liep met het plan rond om een blad of kookboek te maken vanuit het positieve als je te maken krijgt met een voedseluitdaging (die van haar: Gluten!).  “Ik hoorde alleen wat ik NIET mocht en kreeg het eerste jaar het gevoel dat mijn leven nooit meer zo leuk zou worden als voor ‘de uitdaging’. Terwijl ik me juist fitter ging voelen! Ik stond twee maaltijden te maken, voor mij en mijn gezin en kwam er pas later achter dat dat helemaal niet hoeft…”

Pirjo liep met het plan rond kookworkshops te geven voor mensen met een voedseluitdaging of moeders/vaders van kinderen met een uitdaging. “Mijn eigen zoontje heeft een zwaar en moeilijk eerste jaar gehad door zware koemelkallergie. Daardoor kwamen de verhalen los van andere ouders: geen traktaties, geen taart met je eerste verjaardag, sinterklaas, etc. Onnodige ongemakken zo lijkt het…. Dat kan anders en dat wilde ik graag delen.”

Kortom: tijd voor wat er WEL mag en vooral hoe leuk het kan zijn. Okay een kleine aanpassing is misschien nodig, maar met tips van de experts ben je in no-time vergeten dat je de aanpassing nodig hebt en is het weer ‘gewoon’ om lekker te eten, te leven en vooral te GENIETEN van het leven.

We hopen dat we Zonder Meer onze passie voor eten en het leven met jullie kunnen delen. Wij zijn druk bezig met de eerste magazine die in maart 2011 in de winkels komt te staan. Om jullie een voorproefje van ons magazine te geven zijn wij met deze blog begonnen en zullen regelmatig nieuwe recepten, producten en tips aan jullie geven.

Nog een droom die over blijft: dat lezers hun wensen, dromen en ervaringen ook met ons delen.

Je kunt ons makkelijk bereiken via deze blog of via info@zondermeermagazine.nl

Zonder Meer tot gauw!
Natascha en Pirjo

1 opmerking:

  1. Succes met jullie geweldige initiatief. Wat een fijne benadering houden jullie er op na. Ik kan me hier heel goed in vinden.

    Sinds december afgelopen jaar heb ik samen met mijn echtgenoot onze bedrijfsactiviteit uitgebreid met een boerderij/natuurvoedingswinkel in Frederiksoord in Drenthe en merkten we hoeveel mensen behoefte hebben aan alternatieve voedingsmiddelen zonder tarwe-gluten/lactose etc.
    Er is dus heel veel verkrijgbaar.

    Een fantastische aanvulling voor mensen die geen tarwe gluten mogen is bijvoorbeeld het Kamut- of Speltbrood van BioBakker Ahaus. Dat is een Duitse bakker die in heel veel natuurvoedingswinkels in Nederland levert met kwalitatief excellent en heerlijk smakend brood.

    De soorten brood waar geen tarwe in zit heeft desem of gist dat gemaakt is van het graansoort van het brood zelf. Dus bv kamutbrood heeft alleen kamutgist of kamutdesem. Dit is niet gebruikelijk want meestal wordt er maar één soort desem gebruikt, nl tarwe, waardoor mensen met tarwe gluten allergie alsnog last krijgen van spelt- of kamut-broood.

    Ik hoop dat jullie wat aan de tip hebben. Wil je meer informatie kun je wel even op de site kijken van onze winkel www.villasterrebos.nl en bij de Bio Bakker www.biobakker.nl.

    Veel succes met jullie blog!!

    Elisabeth de Charon

    BeantwoordenVerwijderen